اطلاعیه مهم:سامانه اینترنتی طب 20 به آدرس
https://health.teb20.co
m
حمایت ازخانواده جوانی وجمعیت
Toggle navigation
EN
معرفی مرکز
معرفی مرکز
ریاست
مدیریت
حراست
تاریخچه
چارت سازمانی
کتابچه راهنمای بیمارستان
مسئول خدمات
روابط عمومي
دفتر خدمات پرستاری
خدمات پرستاری
مدیریت خدمات پرستاری
سوپروایزر آموزشی
سوپروایزرسلامت
سوپروایزر بالینی
سوپروایزر کنترل عفونت
راهنمای بیماران
راهنمای بیماران
نحوه پذیرش بیماران
مدارک لازم جهت پذیرش بیماران
فلوچارت پذیرش بیماران
فلوچارت ترخیص بیماران
فلوچارت پذیرش درمانگاه
برنامه ویزیت پزشکان درمانگاه
فرم نظر سنجی از ارباب رجوع
فرم
برنامه هفتگی پزشکان مرکز علوی
آموزش
آموزش
آموزش به بیمار
آموزش به
پرسنل
صفحه دانشگاه
صفحه اصلی
کتابخانه
آذرسا
کمیته اخلاق بالینی
حمایت از جوانی و جمعیت
اعتبار بخشی
اعتباربخشی
دفتر واحد بهبود کیفیت
ایمنی بیمار
گواهینامه اعتباربخشی ملی
سامانه اعتباربخشی بیمارستان ها
سامانه صدور پروانه و مدیریت اطلاعات موسسات
STEMI Management
رسيدگي به شکايات ازمراکز درماني
پرسش و پاسخ اعتباربخشی
دبیرخانه ستاد تحول نظام سلامت
لیست پرسنل همکاران اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان
ابلاغ استانداردهاي اپتومتري به كليه مراكز -اسفند94
کارت موقت بستری درمانگاهها
چک لیست نظارت بر مراکز مشاوره وارائه خدمات پرستاری
شماره تلفن واحد نظارت بر درمان : 3377967 - 0411
خدمات کلینیک و پاراکلینیک
خدمات کلینیک
خدمات پاراکلینیکی
خدمات الکترونیکی
نوبت دهی اینترنتی بیمارستان علوی
سامانه ارزشیابی و فیش حقوقی
اتوماسیون اداری
تعرفه ها و طرف های قرارداد بیمه
تعرفه خدمات درمانی (سایت معاونت درمان)
پست الکترونیکی دانشگاه
سامانه نقل و انتقالات
سامانه رفاهی دانشگاه
کتب و انتشارات دانشگاه
سامانه ارزیابی فاران
نوبت دهی اینترنتی شیخ الرئیس
راهنمای نصب نرم افزار
Adobe connect
سامانه اعتباربخشی بیمارستان ها
سامانه صدور پروانه و مدیریت اطلاعات موسسات
سامانه بند ب ماده 37 مصدومین سوانح و حوادث ترافیکی
سامانه بیماران نیازمند ، سوختگی ، روانی ، مسمومین و سرطانی
سامانه بیماران خاص ( تالاسمی ، هموفیلی ، دیالیز خونی ، دیالیز صفاقی و ام اس )
برنامه كشوري پيشگيري و كنترل بيماري ديابت نوع 2
برنامه ملی درمان سکته های حاد قلبی و مغزی
PCI Registry
STEMI Management
جستجوی کدینگ ارزشهای نسبی خدمات سلامت
اطلاعات پزشکان شاغل در بیمارستانها .. ( نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد )
رسيدگي به شکايات ازمراکز درماني
پرسش و پاسخ اعتباربخشی
دبیرخانه ستاد تحول نظام سلامت
معرفی پزشکان مرکز و برنامه درمانگاه
EN
ورود
کارکنان
مراجعین عمومی
جستجو
واحد آمار و کدگذاری بیماری ها و اقدامات جراحی و تشخیصی
واحد کدگذاری بیماریها و اقدامات تشخیصی و جراحی
هدف از تخصیص شماره رمز یا کد تعیین تشخیص و تفکیک موضوعات موردبررسی از یکدیگر، سهولت مراجعه به اطلاعات و ارائه آمارهای مختلف
میباشد. وجود جدیدترین ويرايش کتاب
ICD
منجر به هماهنگی روش اجرایی طبقهبندی بیماریها و روشهای درمانی در کشورهای متعدد و انجام کدگذاریها، راه مؤثری جهت طبقهبندی مدارک پزشکی بر اساس تشخیصهای دادهشده و درمانهای انجامیافته برای بیماران، بازنگری مراقبتهای بهداشتی، وصول به مدارک پزشکی بهطور سریع و در کوتاهمدت، تحقیق و پژوهش درزمینه بیماریها و درمان آنها و دستیابی به آمارهای بهداشتی و حیاتی در یک مرکز درمانی میباشد. از همه مهمتر اینکه با بهکارگیری صحیح دستگاههای کدگذاری اطلاعات بسیار گسترده و باارزشی در زمینههای مختلف آموزشی علوم پزشکی و پیراپزشکی به دست خواهد آمد. انجام اقدامات فوق منجر به بهبود شرایط بهداشتی محیط، جلوگیری و کنترل بیماریها، هماهنگی و توسعه تحقیقات پزشکی- زیستی و بهداشتی و طرحریزی و اجرای برنامه بهداشتی میگردد.
عمده فعالیتهای واحد کدگذاری بیماریها و اقدامات جراحی:
کدگذاری بیماریها بر اساس جدیدترین کتب طبقهبندی بینالمللی بیماریها (آخرین ویرایش
ICD
) برم بنای تشخیص نهایی ثبتشده در خلاصه پذیرش،
خلاصه پرونده، شرح عمل در واحد مدارک پزشکی انجام میشود.
کدگذاری اعمال جراحی و اقدامات درمانی (علل خارجی حوادث و مسمومیتها و علت زمینهای مرگ) صورت میپذیرد.
ثبت تمامی اطلاعات کدگذاری شده تشخیصی و درمانی در برنامه کدگذاری
HIS
انجام میشود.
راهنمایی کادر پزشکی جهت دستیابی به پروندههای پزشکی و ارائه آمار و گزارش برای برنامههای آموزشی و پژوهشی.
استفاده از کتب و منابع علمی در واحد مدارک پزشکی صورت میگیرد.
اهداف اختصاصی واحد کدگذاری:
افزایش سرعت و سهولت دسترسی به مطالب و اطلاعات درزمینهٔ بیماریها اقدامات درمانی.
ارائه تصویری مستند از فعالیتهای انجامشده در زمینه نحوه تشخیص و درمان بیماریها.
فراهم نمودن اطلاعات موردنیاز جهت برنامهریزی و سیاستگذاریهای بهداشتی درمانی برای مدیریت بیمارستانی.
فراهم نمودن اطلاعات موردنیاز در تحقیقات و پژوهشهای پزشکی و اپیدمیولوژیکی.
افزایش رضایتمندی مراجعین با عملکرد دقیق و صحیح و مؤثر.